Mi kerül ennyibe egy logón?
2025-11-14A szomszéd Manyi néni összerakott Paintben egy logót magának.
Jó, hát kicsit homályos, meg pixeles, de jó az is, nem?
A rövid válaszom, hogy nem, nem jó. A hosszabbhoz bontogassuk ki egy kicsit, hogy mitől is kerül egy logó legalább 40 ezer Forintba?
Azt már unásig hallottuk, hogy a jó logó Téged és a márkádat képviseli, mutatnia kell a stílusodat, kellően emlékezetesnek és jó benyomást keltőnek kell lennie.
Amikor elkezdjük a logó tervezést, először kapsz tőlem egy csomó kérdést, hogy megismerjem a stílusodat, lássam, hogy milyen az ízlésed, mi az, ami tetszik, mi az, ami kevésbé. Ezek birtokában tudok Neked olyan logót tervezni, ami közel áll hozzád és szerethető, számodra is. Nagyon fontosnak tartom ebben is az önazonosságot, hiszen képviselned kell azt, ami a vállalkozásod üzenete, és ezt csak úgy lehet, ha minden elemét, részét szereted.
A tervezés során több verzió készül, hogy ne egy árva grafikából kelljen választanod. Ha megtörtént a kiválasztás, azzal megyünk tovább, ami neked leginkább tetszett. Itt kapsz fekete-fehér és színes változatot, háttér nélküli variációt többféle kiterjesztésben. Nagyon fontos, hogy ha pl weboldalra is tervezel, érdemes erre alkalmas formátumot használni (.svg, .png-t), a fejlesztő hálás lesz, hogy nem sírva kell húzni- vonni a szerencsétlen logót, hogy ki is nézzen valahogy. Te pedig szintén, mert nem kell kifizetned egy csomó weboldal kalapálást pluszban. Ezek a tökéletes win- win együttműködések.
Tehát a többféle fájlformátum elengedhetetlen, ezért legalább 3 félét szoktam átadni a megbízás végén, attól függően, hogy csak digitális vagy nyomtatott változatban is lesz használva a logó.
A tervezés során ajánlok még 1-2 betűtípust is, ami jól beleillik az arculatba, használhatók a weboldaladon is, vagy a Social Media felületeken. Bővebben fogok majd írni a posztolási tudatosság fontosságáról, egy másik cikkben.
Kapsz egy mini arculati guideline-t, ami első olvasásra egy mókásan fura szó, másodikra egy komoly segítség Neked, hogy lásd, hogyan érdemes használni a logódat. Ez egy útmutató, hogy milyen méretben használd, hova érdemes elhelyezni, mekkora térközöket használj a logó körül, és van benne néhány instrukció arra is, hogy hogyan Ne használd. Nagyon fontos, hogy ne torzítsd, ne forgasd, ne cserélgesd a színeit stb.
Végül pedig megmutatom Neked, hogy különböző mockupokon hogy fog kinézni a logód- hiszen ez a legfontosabb, ne csak elképzelni kelljen, hogy ott majd lesz egy valamilyen virág, néhány vékony ferde vonal és egy pötty. Készítek Neked névjegykártya és csomagolás tervet, valamit a márkád ismeretében- és hozzá illően- láthatod, hogy fog kinézni egy bögre vagy egy toll logózása is.
Nagyjából ezekből tevődik egy logótervezés ára, amiért cserébe egy olyan terméket kapsz, ami nem csak szerethető, de hatékonyan használható is. Egy logó időtálló, hosszú távra kell tervezni, hiszen ez az egyik, ami a márkád stabilitását adja.
Szóval legközelebb, ha Manyika megvillantja az összetákolt logóját, Te már tudni fogod, hogy miért érdemes szakemberrel logót készítetteni, és ennek a költségét egy olyan kiadásnak tekinteni, ami a vállalkozásod értékét növeli.
Friss Pixelliberty-inspirációk a postaládádba!
(Nem küldök spamet, csak valódi és hasznos tartalamakat.)